9 Ekim 2013 Çarşamba

Humus

Hani dil uzerinde boyle puturlenir ya, bayiliyorum humusun bu tavrina.

Mezeler icin net tariflerde bulunmak manasiz geliyor bana. Neticede icine girmesi halinde yakisacak baharatlar ogrenildiginde tadina bakilarak nihai duruma ulasilabilir.

Humus

Malzemeler

Nohut
Sarimsak
Limon suyu
Tahin
Zeytinyag
Kimyon
Tuz
Biber

Hazirlanisi

Duduklu tencerenizin basarisina gore geceden islatilmis ya da islatilmamis nohut guzelce haslanir. Kabuklari soyulur.
Bir mutfak robotunda guzelce pure haline getirilirken bir yandan da icine azicik sarimsak, elimizi korkak alistirmadan tahin, limon suyu, zeytinyag ve diger baharatlari ekleriz. Tadina bakinca ne eksik gibiyse tamamlariz.

Ben bunu tabaga koyup servis yapmayi cok sevmedigimden, genelde ya kaselerde dip sos niyetine, ya da kizarmis ekmek uzerinde lokmalik servis ediyorum. Bu yuzden bazen icine su da ekliyorum. Yoksa sikma torbasi ile ekmek uzerine sikmak ya da dip sos olarak servis yapildiginda biseyler batirabilmek pek mumkun olmuyor.
Bazen ekmek yerine salatalik dilimi de kullanilabiliyor humusun altina.


Afiyet bal seker olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder