10 Eylül 2013 Salı

antep fıstıklı biscotti - bir kahve klasiği

Kabul ediyorum; kahve bağımlısıyım. 

Dolayısıyla da kahve ile iyi giden herşeye gönülden bağlıyım. En başta da biscotti geliyor. Zira hem yapması kolay, hem hava geçirmeyen bir kapta uzun süre saklanabiliyor. Böylece kahveye gelen çat kapı dostlarla kıtır kıtır yenebiliyor. 

Laf aramızda, mutfaktan lezzetli şeyler çıkarmanın belli sırları var. Elle çırparak mayonez yapabilen hatta mereng hazırlayabilen insanlar olduğunu biliyorum, fakat ben onlardan biri değilim. İri olduğum doğrudur ancak güçsüzüm, dolayısıyla mutfağı kolaylaştıran cihazları seviyorum. Stand mikser ve tartı denen alameti farikalar olmasa bir sürü şeyi eminim ki yapamazdım. Bazı güzel şeyler için belli yatırımlar mutlaka yapılmalı. Stand mikser bunların başında geliyor efenim! 

Malzemeler

470 gram un
1 su bardağı antep fıstığı
250 gram şeker
4 adet yumurta
60 gram tereyağ
6 gram kabartma tozu
1 tutam tuz
5 gram şekerli vanilin



Yağ ve şeker mikserin palet aparatı ile düşük devirde karıştırılır. Yağ oda sıcaklığında olmalıdır.



Teker teker yumurta eklenir ve en düşük devirde karıştırılmaya devam edilir. 







Kalan malzeme eklenir ve hamur kancası ile yoğurulur. Gene en düşük devir tercih edilmelidir. 
Mümkün olan en kısa sürede yoğurma tamamlanır.
Hamur çok yoğun değildir. Eller unlanır ve 3 eşit parçaya bölünen hamur somun halinde fırın tepsisine yerleştirilir. Pişerken genleşeceği göz önünde olarak, somunlar arasında aralık bırakılmalıdır.
 180 derecelik ön ısıtılmış fırına atılır.
 Somunlar hafif renk alıp piştiğinde fırından çıkarılır.
 Sonrasında kesmeyi kolaylaştırmak için nemli kağıt havluya sarılıp tel üzerinde soğumaya bırakılır. 
Tamamen soğumadan kesilmez. 
Bu haldeyken dondurucuya atılarak saklanabilir. 
İyice soğuyan biscotti dilimlenir.
Ben çok ince seviyorum ama isterseniz daha kalın da dilimleyebilirsiniz. 
Yaklaşık 100 derecelik fırında renk almadan kuruması sağlanır. 
Ve yanında taze demlenmiş kahve ile, sohbet eşliğinde yenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder