18 Temmuz 2014 Cuma

Alisveris

Normalde tencere uzerine yazmaya devam edecektim. Fakat tam tencere alisverisi uzerine dusunurken alisveris aliskanliklarimizi sorgulamaya basadigimi fark ettim.

Kendimden bahsedicem; alisverisi cok severim. Valla severim. Blog okumayi da severim. Makyaj bloglarinda x markanin y urununu mu gordum mesela... hemen kosarak magazaya gidip almak isterim. Mutfak malzemesinde de suurumu kaybedebilirim. Sadece 2 cmlik cap farki icin yeni bir demir dokum alabilirim. Ha keza 25.sef bicagimi artik miknatisa asmaya utandigim icin cekmece ici bicaklik ariyor olabilirim.

Her yerde %50 indirim var zaten. Hatta %50 + %50 dahi olabiliyor... alenen insani bastan cikarmak uzere kurulmus kapanlarin bilinen adi Avm...

Aslinda bu mevzu ben kendi aliskanliklarimi fark etmeden onceydi. Sonra baktim ki; ben aslinda 2 bicak kullaniyorum ve asgari ucretin yarisina tekabul eden rakami yaklasik 1 yillik taksitle odedigim o sef bicagini sadece 1 kere kullanmisim. Veda etmek zor oldu ama kiymetli bir aile buyugume (kendisi de asci) hediye ettim.
Ya da hala gidip yeni koleksiyonlari icin mac e bakiyor olabilirim. Ama sadece biten urunleri yeniliyorum. Cunku zaten 5 malzemeyle makyaj yapiyorum =)

Alisveris artik cidden takintiya donustu. Kimse ihtiyac gidermek icin almaz oldu. Evde kullanilan urun is goruyorsa, memnunsak yenisi icin yirtinmamiza borca girmemize gerek yok. Ya da kullanmayacagimiz birseye butce ayirmamiz tamamen sacmalik. Mesela; ben hic krep yapmiyorumdur. Ama gidip krep tavasi ararsam sirf evde yok diye... bu sacmalik olur.

Az alisveris- yetinmek- esyalari cogaltmamak
Ben de deniyorum, tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder